sexta-feira, 28 de março de 2008

Problemas com a AGENCIA (LCC).

Ja vi centenas de meninas reclamando de problemas com familia, mas meu caso eh diferente, minha familia eh mais do que maravilhosa, eu tenho problema com a minha LCC (coordenadora).

Nao sei como uma pessoa pode ser tao incapacitada ao ponto de nao conseguir fazer uma tarefa tao simples: Mandar um email avisando sobre os meetings (encontros) mensais.

Essa semana fiquei sabendo por uma amiga sobre o meeting dessa semana, e mandei um email pra minha coordenadora falando sobre a minha viagem a Boston.

"One of the au pairs told me about this weekend meeting.
I don't know what is going on with the emails you should send to me, I just wanna confirm the email that you have to fix this, because This meetings are important for me, and I'm sure you know this.

I just want let you know, I can't go on sunday, because I'm going to Boston, and I can't cancel.

Have something that Can I do about this meeting?

Thank you and Have a Great Weekend.

Vivi"



Eis que ela me responde:

"your email hasn't changed. i don't see why you wouldn't get the emails. i don't know what you're going to do. you've already missed two meetings."


Minha resposta:

My current e-mails is this one. vivi.augusto@gmail.com
About the meetings, I just missed one, if you did others I have no ideia when this happened (i didnt receive any informations about the meetings from you, if others au pais dont let me know, probaly I would missed more than one......

Como essa situacao ja esta indo longe demais (5 meses sem receber UM email falando sobre esses encontros e varios emails e pedidos pessoais meus, feitos nos meetings que eu participei para atualizacao do meu email) decidi ir mais longe e escrever para minha gerente regional e tentar acertar a situacao, pedi ajuda a uma amiga muito especial que me entendeu e me ajudou muito:

Dava, I sent the following e-mail to my LCC Ellen and I'm waiting an asnwer. I wasn't aware of the au pair meeting and schedulled and paid for a trip this weekend. Everything is going well with me and my family and they encourage me to travel anytime I don't have other duties. So, of course they didn't know about the meeting either. Since all the meetings were comunicated to me by the others au pairs, not through Ellen I'm afraid I'll have any trouble now and maybe any other weekend. I'm trying to make sure it is not my intention to miss the meetings, that's an unusual situation. Also, I've already missed only one meeting, not two.


Ela me responde:

Hello, Vivi-

I see that your e-mail is the same as what we have on record. You know that there are meetings every month as it is part of the program. You claim that you are finding out from your friends and have not received any e-mails about it. After the first missed e-mail, it was your responsibility to speak to Ellen and try to figure out another way to get notified. I am quite sure that Ellen would have been happy to e-mail your host parents so they could tell you.

I will check with Ellen to see how many meetings you have missed. You cannot miss more than 2 meetings. If you have missed 2, then you cannot miss any more. If this is the third meeting you are going to miss, Ellen will figure something out with you to attend another LCCs meeting as a make-up.

I am sure that Ellen will get back to you quickly.

Best,

Dava



Cansada mesmo, fui pedir ajuda da minha host mom, que ficou irada com a situacao e chamou meu host father que ficou mais irado ainda, eis que ela pede pra escrever o email no meu lugar:

Dear Dava,

I just wanted to let you know that Viviane did contact Ellen several times to switch her e-mail, as did we. For some reason this is not happening. I believe she thinks it is a hotmail and not gmail account. Also, we were originally getting the e-mails ourselves and letting Viviane know about them but this has also stopped. I'm not sure what is going on but it does concern me as we are having troubles with communications. Viviane did ask if there was another way to make up the meeting she is going to miss and going to another LCC's meeting was not suggested but she will be happy to attend another meeting.

Jenifer **** *****




Enquanto isso, minha lcc manda um email pra mim bem sacana:

vivi,
if you've only missed one meeting it's not a problem. you never told me before that you were not receiving emails from me. I think you know by now that I am fair, and if you communicate with me, i'm more than happy to try to work things out.

see you in april. i'll keep you posted regarding that meeting. if for whatever reason you are not receiving emails over the next couple of weeks from me, don't hesitate to contact me.

thanks,
ellen



Gente, fiquei louca na hora!
Mas meu host father meio que proibiu de responder esse email, pq ele quer responder.

Ela pode querer me prejudicar (e quer), ele pode reclamar o quanto quiser que a agencia tem que ouvir e prestar bem atencao.
DE qualquer forma, eu tenho salvo todos os emails que mandei pra ela pedindo que me mandasse esses malditos informes desses malditos meetings, se a coisa esquentar, quem danca na chuva eh ela e nao eu.



Estou indo pr boston, mas segunda deixo voces a par do que aconteceu.

Um comentário:

  1. Eu tb estava com problemas para receber os emails... Gracas a Deus mudaram a LCC, e essa foi super rapida em pedir para Boston alterar meu contato, que estava errado de fato.

    ResponderExcluir

Deixe sua mensagem após o sinal... PIIIIIIIIIIIII

¯`» Aonde voce esta? 2009 «´¯