segunda-feira, 23 de julho de 2007

A pressa é amiga do rematch

Estou triste.
Queria ir pra Ohio! Acabou nao dando certo, deu a maior confusao. A familia acabou fechando com uma menina do panama!
E sim, a pressa é amiga do rematch! Tenho certeza de que se fosse pra KY ia entrar em rematch rapido demais.


Vou resumir tudo:
Familia de KY me passou pra frente
Familia de Ohio entro em contato
Familia de KY se arrependeu
Eu gostei mais da familia de Ohio
Familia de KY fez match sem eu saber
Familia de Ohio soube e fez o match com uma menina do Panama
Eu to puta da vida!
E ai se aquela Bruna quiser cobrar MULTA pq ainda nao desfiz o match, ela que faltou no trabalho, se alguem tiver que pagar, vai ser ela!!!

Aqui tem detalhes
A Mari e a Rach me ajudaram muito hoje.
Bolamos um email pra cada familia.
Pra familia de KY, mandei um email assim:

Good Evening!

I received today an email talking about the departure date.
And I was surprise because I asked you about some time to think about the match.
I' think it's a little early to decide such a important thing.
Like I told before, after you sent back my dossie to Boston, I started to talk to other family, and I am interested in that Family.

I hope you can understand, and have luck to find a good Au Pair.
I´m sorry and Thank you.

Vivi


E ela respondeu:

Hello Viviane,

Unfortunately I do not control what the agency does. They have certain ways
which they prefer to do things so...the best is that you talk with them
directly.
They called me in the afternoon and I let them know that you were still
thinking . So the fact that there is a departure date has nothing to do with
me.

I hope this clarifies.
Thank you.


Bom, agora nao tenho mais nenhum laço com eles.
Liguei na Ef a tarde e pedi pra desfazer o match, pq foi feito sem o meu consentimento, a menina disse que a bruna faltou e deixou marcado, mas ligarei amanha sem falta, alias, vou é escrever pra boston, do jeito que ela é mula, é capaz de mudar a data de embarque pra eu ir logo e com familia de KY.
Eu amei as kids, seria relax, mas teria curfew de 11 da noite, eles moram longe, o quarto da au pair nao esta construido, e outra, ao lado do quarto da au pair será uma sala de jogos, imaginem vc querendo ficar de pijaminha no seu quarto e a familaia perambulando dentro dele pra ir pra sala de jogos. Não rola
Não teria nem pc, tv, dvd, nada.
Seria uma linda Isaura em America mesmooooooo
______________________________________________________________


Sobre o email que me deixou super mal, eu escrevi pra familia de Ohio, tentando mostrar que o erro nao foi meu:

Good Evening Helene.

How was your day today?
So, today I received an e-mail from Boston talking about the other family.
They did the match with me, but I really wanna know, if your family has interest in me, before I accept.

Let´s me explain what happened
I was talking with a Kentucky family, and we decided don´t do the match.
So, Boston office send my application for your family, While we are talking by e-mail, the other family ask to Boston office, send my dossie back for them and they did the match.

I´m really interested in your kids, they touch in my heart, I just need Know if you have interest or no.
I'm sorry for the misundertanding, I didn't mean to!


Thank you for compreenhesion

Vivi


E eles responderam



Thank you for your email- we were told you were not available anymore- so Boston sent us another application in our dossier- and today we selected a match from Panama.
Good luck to you!
Helene


=O

Foi isso, to frustrada!
Mas Deus sabe o que faz!

A Rach me apoio e disse que se eu gostei tantos dele era pra lutar, e ela fez esse email pra eu mandar:

Dear Helene,

I understand your position but I'm devastaded. I feel like "my perfect family" was taken away from me by a stupid mistake. I never wanted the match with the other family, ever. They gave up on me, I moved on, I found you guys and I felt so damn lucky that they did cause then I had you.

You must know, taking care of four kids, including triplets, is not exactly how an au pair pictures her life and, so you know, the other family has 2 big girls who don't need much care and only a little boy. But i felt nothing for them and everytime I logged onto your website I felt like I was there, happy among you.

I beg your pardon for letting out my feelings but I don't even know if I want to be an au pair anymore because I feel like there will be no other family that I feel the same. At the same time, I'm so frustrated (to not say anything overrated) with what the other family did to me! It's so unfair!
They can't take me, talk to me, say they don't want me, let me talk to another family and suddenly sweep me out like that, like I'm a doll who has no feelings. They never told me they wanted me back! Next thing I know, I'm matched, it is not with you, I wrote you and things are done! I could never expect you didn't ask me "what was going on" and give me the chance to say "it's a mistake!".

Vivi



Creio que Deus tem uma familia que se encaixe perfeitamente as minhas necessidades e que se eu souber espera-la, vamos nos encontrar!
Se for essa, ela vai desfazer o match e me procurar, se nao for, saberei entender, e esperar com paciencia.
Mesmo que isso atrase outrs coisas.



Muito obrigada a todo mundo que ficou no msn a tarde toda comigo, conversando, dando dicas, me apoiando, me ajudando a escrever as cartas.
Muito mesmo!

Beijos e ate amanha

Nenhum comentário:

Postar um comentário

Deixe sua mensagem após o sinal... PIIIIIIIIIIIII

¯`» Aonde voce esta? 2009 «´¯